konzultácie interklinik

Každá návšteva lekára nesie so sebou kvapku rešpektu. Báť sa však nie je čoho a ak máme nejaký problém, treba o ňom len hovoriť. Inak to nefunguje ani pri rozhodovaní sa o podstúpení dôležitého zákroku. Práve komunikácia je prvým krokom k úspechu a aj preto predchádza každému náročnejšiemu operačnému výkonu. U nás jej hovoríme konzultácia.

Klienta počas osobnej konzultácie oboznámime so všetkými potrebnými informáciami a zodpovieme otázky, na ktoré sa možno bál opýtať alebo mu vyplynuli z rozhovoru s našimi konzultačnými poradkyňami. Ak ste u nás už nejaký zákrok podstúpili, určite ste sa stretli aspoň s jednou z našich dám, ktoré odborné konzultácie v Interklinik zastrešujú – Katarínou SchmidtovouLenkou Ivančevič.

  • Konzultácia je súčasťou každého väčšieho zákroku. Ako si ju treba predstaviť, má si niečo klient so sebou doniesť? 

L.I.: Konzultácia s lekárom je najdôležitejší krok a predpoklad na podstúpenie operácie. Klient sa prvýkrát stretáva s lekárom, ktorému sa pravdepodobne zverí do rúk.Vtedy sa pýtam aj na prvý pocit, pretože dôvera je úplný základ. Konzultácia trvá približne 30 minút a je prípravou na samotný zákrok. Takisto je to priestor na všetky otázky, ktoré si chce klient s lekárom prejsť alebo sa opýtať na informácie, ktoré môžu byť aj zavádzajúce či nepresné. Klient tiež vypisuje osobný dotazník, kde sa nachádzajú otázky týkajúce sa jeho zdravotného stavu.

K.Sch.:Počas konzultácie sa tiež pýtame napríklad na dôvody, ktoré vedú klienta k operácii, pretože len na základe toho mu dokážeme ponúknuť také riešenie, s ktorým bude odchádzať spokojný. Lekár zároveň klientovi vysvetlí, čo znamená z medicínskeho hľadiska daný zákrok, posúdi, či je ho možné podstúpiť. Takisto vysvetlí detaily zákroku – kadiaľ pôjde rez, či bude operácia prebiehať v lokálnej alebo celkovej anestéze. Ak má klientka záujem, pri augmentácii v tejto fáze môžeme urobiť 3D vizualizáciu, pre lepšiu predstavivosť. Oboznámime klienta s dobou rekonvalescencie, možnými rizikami a dotiahneme aj detaily týkajúce sa termínu operácie, ceny za zákrok a zmluvy. Následne klientovi spíšeme potrebné predoperačné vyšetrenia, prípadne vezmeme miery na liposukčnú bielizeň a podobne.

  • Je teda jasné, že konzultáciu by sme nemali podceniť a ani nič na nej zamlčať. 

K.Sch.: U nás na klinike lekári nevykonajú zákrok bez konzultácie a nezoperujú klienta, ktorého ešte ani nevideli. Ako som spomínala, musí si dôkladne prejsť zdravotný stav klienta, zistiť aké lieky užíva, takisto psychickú stránku a až potom odporúča alebo neodporúča zákrok.

L.I.: Osobná konzultácia je nevyhnutnosťou pred operačným zákrokom. Zdanlivá maličkosť môže byť pri zákroku problémom, preto sa nič nemôže zanedbať.

  • Spomínali ste, že konzultácia je najvhodnejšia chvíľa, kedy sa treba pýtať. Vedia dnešní klienti, čo ich reálne čaká, alebo prichádzajú s informáciami od Dr. Googla?

K.Sch.: Väčšina klientov, samozrejme, už vie, čo ich čaká. Mnohí klienti už prichádzajú za nami na odporúčanie svojich známych. Občas prídu aj klienti, ktorí nemajú o priebehu zákroku žiadnu predstavu a to je možno niekedy aj lepšie 🙂

L.I.:Dnešná doba umožňuje ľuďom jednoduchý prístup k informáciám. Stačí zadať kľúčové slovo do vyhľadávača a máte k dispozícii zdroje informácií a diskusné fóra. Každý človek je však individualita, má rôznu výšku, váhu, kožu a aj tu platí pravidlo, že to čo je vhodné pre teba, nemusí byť vhodné pre mňa.

  • Stretávate sa často s klientmi, ktorých predstavy, najmä pri plastických operáciách, sú nereálne? Ako vtedy postupujete?

L.I.: V prvom rade sa snažíme vysvetliť klientom, že ide o operáciu, nie o zázrak. S klientom treba pracovať, vysvetliť mu, čo je reálne, a čo nie je a prečo. Lekár nikdy nesľúbi klientovi to, čo nevie splniť a navyše vždy kladie dôraz najmä na jeho zdravie. Sú samozrejme klientky, ktoré prídu s jasnou predstavou a v prípade, že lekár navrhne iný postup, má veľmi ťažkú úlohu ich presvedčiť, že výsledok, ktorý chcú, sa dá dosiahnuť inak, než si to predstavovali. Mnoho klientok však príde za lekárom ako odborníkom, ktorému plne dôverujú, nakoľko vie čo robí.

K.S.: Ak klient predsa len nesúhlasí a trvá na svojom, odporučíme mu navštíviť iného lekára a iné zariadenie.

  • Stalo sa Vám, že po konzultácii si klient zákrok rozmyslel a neabsolvoval ho?

L.I.: Áno, boli klientky, ktoré sa rozhodli po konzultácii zákrok nepodstúpiť, ale niektoré z nich sa po čase vrátili. Na zákrok treba aj vyzrieť a klient musí byť presvedčený, že chce zákrok absolvovať kvôli sebe, nie kvôli niekomu inému. Máme teda aj prípady, kedy sa rozhodli klientky zákrok nepodstúpiť a po čase sa vrátili so slovami: teraz som pripravená a veľmi sa na to teším :-).

K.Sch.: Len malý počet ľudí sa s blížiacim sa termínom operácie zľakne, niekedy za presun operácie môžu rodinné či zdravotné problémy.

  • Spomeniete si na najbizarnejšiu situáciu z vašej praxe?

K.Sch.: Za 20 rokov môjho pôsobenia na klinike ich bolo veľa. Občas sú klienti vystresovaní a vystrašení, vtedy sa ich snažím rozosmiať, vediem s nimi debaty o priateľoch a rodine, aby sa cítili uvoľnenejšie. Zažila som rôzne situácie, napríklad keď bol záujem o operáciu ešte neplnoletých ľudí a kedy viac na zákrok tlačili rodičia a dieťa nebolo presvedčené. Viackrát sa stretnem s tým, že manžel tlačí na manželku, alebo opačne. A veľa našich klientov sa dokonca stalo mojimi priateľmi 🙂 Snažíme sa, aby sa klient u nás cítil príjemne, aby sa nebál na nás obrátiť s akýmkoľvek problémom či požiadavkou. Vážime si, že nám klienti dôverujú, sú so službami našej kliniky spokojní a dovolia nám starať sa o ich zdravie a krásu :-).

Objednať sa na konzultáciu v Interklinik môžete na: 02/6823 0911

www.interklinik.sk

 

Share

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *