potraviny-ilustr

Ste už unavené z používania rôznych drahých a neefektívnych kozmetických výrobkov? Je na čase všetky tie krémiky a mastičky odložiť a začať jesť potraviny, ktoré vrátia vašej pleti sviežosť a jemnosť. Zatiaľ čo niektoré ovocie a zelenina vašej pokožke skôr ublížia, niektoré jej naopak – dokážu výrazne pomôcť. Tu je zoznam 10 potravín, ktoré môžete pre dokonalú pleť jesť každý deň…

 

  • Červenú papriku – si môžete vychutnať buď varenú alebo surovú. Jedna jediná obsahuje viac ako 100 percent dennej potreby vitamínu C. Obsahuje tiež potrebné množstvo vlákniny a vitamínu B6, ďalej – karotenoidy, ktoré môžu zabrániť vráskam, zvyšujú prekrvenie pokožky a sú tiež skvelé pre boj s akné. Červená paprika je perfektné, nízko kalorické občerstvenie (asi 30 kalórií). Nakrájané plátky môžete skladovať niekoľko dní v chladničke a vždy budete mať po ruke niečo „malé“ na zahryznutie. Vláknina vám pomôže zahnať hlad s veľmi malým množstvo kalórií. Navyše, vaša pleť bude dokonalá!
  • Horká čokoláda – je bohatá na antioxidanty, mastné kyseliny a flavanoidy, ktoré podporujú žiarivú pleť. Antioxidanty vám pomôžu s hladkosťou pleti a ochránia vás pred poškodením od slnka. Navyše, kakao uvoľňuje tepny a zvyšuje krvný obeh. Keby vám vadilo množstvo tuku, môžete si kúpiť práškové alebo surové kakao a uvariť si lahodný nápoj. V každom prípade to nepreháňajte s množstvom a pri výbere dajte prednosť aspoň 80% obsahu kakao. Vyhnete sa tak mlieku a cukru prítomnému v tradičnej čokoládovej tyčinke.
  • Losos – je výborné rybie jedlo proti stresu, úzkosti a depresie. Losos vám tiež poskytne dostatočné množstvo vitamínu D, ktorý je pre vás – ako iste viete – zodpovedný za zdravú kondíciu vášho srdca, kostí, čriev i mozgu. Pomáha tiež v prevencii proti rakovine hrubého čreva. Losos je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, ktoré majú výrazné  protizápalové účinky, pomáha pri liečbe prakticky všetkých kožných a degeneratívnych chorôb. Podporujú tiež cirkuláciu krvi, pôsobia ja na riedenie krvi, pomáhajú znižovať krvný tlak a pre diabetikov sú účinné z hľadiska zlepšenia metabolizmu inzulínu a glukózy.
  • Kokosový olej – Kokosový olej je neuveriteľne univerzálna látka, ktorá telu môže pomôcť predovšetkým zvonku. Zachráni zničené vlasy, pomôže problémovej pokožke i pri hojení rán a má antibakteriálne a upokojujúce účinky. Kokosový olej sa dá využiť nielen ako potravina, ale aj na pokožku, keďže ju dokáže dokonale hydratovať. Vďaka nemu sa môžete rozlúčiť so suchou a šúpajúcou sa kožou a zároveň by nemali hroziť žiadne vedľajšie účinky, ako napríklad alergické reakcie. Zjemní vrásky a pomôže s ovisnutou kožou, ktorá prichádza s vekom. Môžete ho vyskúšať pri ekzémoch a podobných problémoch. Navyše je veľa dôkazov o blahodarnom účinku kokosového oleja na zdravé fungovanie štítnej žľazy a tým pádom i na chudnutie. No jednoducho – úžasná potravina!

 

Zdravý životný štýl je v dnešnom uponáhľanom svete často naoko nedosiahnuteľná méta. Pri návale práce v časovej tiesni čoraz ťažšie hľadáme chvíľu pre seba. Pritom nastaviť sa na režim, ktorý podporuje vo vzájomnej vyváženosti našu psychickú stránku a súčasne prospieva aj pre telo, je len otázka priorít a prijatia vhodnej životnej filozofie. – Vital – Dietologické centrum Interklinik.

 

  • Zelený čaj – je nápoj pripravovaný z neoxidovaných čajovníkových listov. Má lahodnú chuť a vôňu a veľmi silné fyziologické účinky. V dôsledku bohatého obsahu trieslovín a aromatických látok má silnejšie účinky ako čierny čaj. Nápoj má tiež silný osviežujúci účinok na organizmus, ktorý je vystavovaný vysokému pracovnému výkonu alebo dlhodobej psychickej záťaži. Jeho povzbudzujúce účinky sú výrazné najmä v letných horúčavách, kedy sa odporúča piť vlažný. Zabraňuje poteniu a potláča pocit smädu. Je zdrojom mnohých antioxidantov, čiže jeho pitím znižujete riziko vzniku rakoviny či vysokého krvného tlaku. Pite 3 alebo viac šálok denne a prispejete tak k celkovej vlastnej pohode a zdravému vzhľadu.
  • Špenát    je zdravá a na živiny bohatá potravina, ktorú by ste mali určite zaradiť do svojho každodenného jedálnička. No radšej sa vyvarujte mrazeným, lisovaným, supermarketovým polotovarom a kúpte si čerstvý, listový. Mnohí špenát nenávidia, ale je úžasným zdrojom – železa, kyseliny listovej, chlorofylu, vitamínu A a E, horčíka, vlákniny, rastlinných bielkovín a vitamínu C. Vďaka svojim antioxidačným vlastnostiam (ideálne pre všetky typy kožných problémov) a vitamínom, je dokonalým prostriedkom pre zdravý vzhľad vašej pokožky.
  • Semená – Ľanové a Chia semená alebo slnečnicové a tekvicové semienka –  sú skvelou výživou pre vašu pokožku. Slnečnica a tekvica je bohatá na selén, vitamín E, horčík a bielkoviny. Selén a proteíny sú úžasné proti vráskam, vitamín E hydratuje a horčík zase znižuje hladinu stresu. Zdravé omega-3 mastné kyseliny v ľane a Chia semenách, sú zase ideálne proti akné. Stačí keď nimi posypete váš obedný šalát alebo ranné ovsené vločky, či jogurt a dosiahnete nielen skvelú chuť, ale aj dostatočnú porciu výživy pre svoju dokonalú pleť.
  • Zeler – je zdravý, nízko kalorický a lahodný. Hoci dvakrát vábne nevyzerá, pod nepeknou vrstvou sa schováva krehký plod plný vitamínov. Prenikavá vôňa mu slúži ako prirodzená ochrana pred plesňami a baktériami, práve pre túto vlastnosť je zeler doslova pokladom pre naše telo.  Keďže má antimykotické účinky, naša sliznica, črevá a celý tráviaci trakt sú účinne chránené pred škodlivými mikroorganizmami. Je mimoriadne vhodný pre alergikov a ľudí so sklonmi akné, pretože dokáže prečisťovať krv. Pre svoju výraznú antibakteriálnosť, sa používa ako doplnok pri liečbe dny a reumatizmu, ochorení močových ciest, ľadvín, ale aj pri poruchách trávenia, nachladnutí a vysokom tlaku. No a keďže 100 gramov tejto zeleniny obsahuje len 19 kalórií, postará sa aj o tukové vankúšiky. Samozrejme, najlepšie pôsobí čerstvý (stopkatý) zeler, môžete si ho nastrúhať, vytlačiť šťavu doma, alebo si kúpiť hotovú v bio predajniach.
  • Papaya – je nádherné exotické ovocie, ktoré má bohatú históriu a početné nutričné výhody. Veľmi nízky obsah kalórií (100 gr dužiny má 44 kcal a len 0,1 % tuku.), žiadny cholesterol, vitamíny A, C a E. Nechýbajú ani prvky, ako je draslík, fosfor, vápnik a železo.  Konzumuje sa len šťavnatá dužina, ktorá má žltú až tmavooranžovú farbu. Chuť sa dá prirovnať k žltému melónu kombinovanému s marhuľou. Na jej zvýraznenie pomôže pár kvapiek citrónovej šťavy. Je sa samostatne alebo sa pridáva do ovocných šalátov. Výborne chutí najmä v kombinácii s citrusovými plodmi.
  • Mrkva – je dobrá nielen pre vaše oči, ale aj pre vašu pokožku. Surová je považovaná za najbohatší zdroj provitamínu A čiže beta-karoténu. Obsahuje tiež vitamíny B, C, D, E a K a minerály –  vápnik, horčík, železo, fosfor, kremík a síra. Za lahodnú chuť mrkvy je zodpovedný vysoký obsah sacharidov, ktorý sa počas zrenia a rastu mrkvy postupne znižuje. Okrem toho, mrkva obsahuje aj inú dôležitú rastlinnú vlákninu – pektín a éterický olej. Mrkva posilňuje zrak a zabezpečuje, aby nám sietnica oka fungovala správne. Betakarotén chráni srdce a cievy, pôsobí protizápalovo a spomaľuje starnutie organizmu a pokožky. Ďalším pozitívnym účinkom mrkvy je, že neutralizuje voľné radikály, vďaka ktorým odvádza toxíny z tela, a tak sa v tele nevytvárajú karcinogény. Obsiahnutý pektín sa stará o trávenie, vyprázdňovanie a upokojuje črevný trakt. Konzumácia surovej mrkvy celkovo znižuje hladinu cholesterolu, mrkvová šťava napomáha v liečbe tuberkulózy, migrény, infekčných ochorení, reume a pri ochoreniach kože.

 

Nemusíte jesť všetky tieto potraviny každý deň, ale keby sa vám podarilo raz za deň skonzumovať len niektoré z nich – bolo by to úžasné. Vaša pokožka by sa dostala do novej, zdravej a ožarujúcej kondície.

 

Zdroj: vital, amerikanki, interklinik

 Prečítajte si tiež: Úspešné a zdravé chudnutie; Starnutie vieme len spomaliť;

Túžite po pestrejších informáciách?

Spojte sa s nami:

 

Share

One thought on “ZDRAVÉ SPRÁVY 10 potravín pre vašu dokonalú pleť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *